Med anledning av händelserna i Istanbul Vi tar inga avgifter för SMS, MMS och samtal till och från Turkiet. Kostnader för datatrafik för kunder som befinner sig i Turkiet debiteras inte heller. Detta gäller retroaktivt fr.o.m den 28 juni 21:00 till och med den 30 juni 21:00. Våra tankar går till alla drabbade.    Stäng

Vanliga frågor

Det är många frågor som dyker upp i samband med abonnemang, tjänster och fakturering. Vi svarar på de vanligaste frågorna under respektive område: hemtelefoni, bredband, mobiltelefoni, TV och faktura. Här ser du de allra vanligaste frågorna, alla kategorier.

Mina Sidor - på dina villkor

Ta kommando över abonnemang, tjänster, utrustning och mycket mer.

Har du inget användarkonto?
Skapa ett nu »
  • Dina fakturaärenden

    Ta del av fakturahistorik och förbrukning, gör direktbetalningar, ändra förfallodatum och välj faktureringsalternativ.

  • Dina tjänster

    Ger dig full överblick över nuvarande abonnemang, tjänster och produkter. Du har även möjlighet att ta bort eller lägga till nya.

  • Dina uppgifter

    Här kan du ändra kontaktinformation, liksom adress-, inloggnings- och fakturauppgifter.

Flytta med Universal

Det är mycket att stå i inför en flytt.
Vi hjälper dig med telekomtjänsterna.

Fakturaguiden

En presentation om
fakturans olika delar

Res med oss

Allt du behöver veta
inför utlandsresan.

Många ärenden, en kontakt

Om frågor eller problem dyker upp är det alltid samma
person hjälper dig - din personliga Account Manager.

Installationshjälp

Anlita ett proffs som
ordnar installationen.

Teknisk fjärrhjälp

En smart lösning när
tekniken krånglar.

Hittar du inte det du söker? Kontakta kundservice »
  • Mycket positivt att jag har en egen kontaktperson hos er, det känns otroligt bra. Jag var länge kund hos en av de större aktörerna, men upplevde aldrig det goda bemötande som jag får hos er.
    Carl S. telefoni- och bredbandskund
  • Jag är kund hos Universal Telecom sedan åtta år tillbaks och är oerhört tacksam för den hjälp jag alltid får av personalen. Alla är verkligen helhjärtat engagerade i sitt jobb.
    Jelena V. bredbandskund
  • Jag hade problem med mejlen och den tekniska supporten gav lösningar på problemet. När de sedan ringde tillbaka för att följa upp ärendet imponerade de verkligen på mig.
    Ola T. bredbandskund