• Kontrollera aktuella driftstörningar.
  • Kontrollera täckning och signalstyrka. Prova att surfa på en annan plats om täckningen är svag eller inte finns överhuvudtaget.
  • Starta om datorn och koppla ur USB-modemet.
  • Anslut USB-modemet till en annan USB-port i datorn.
  • Öppna programmet Mobile Partner. Behöver du ange en PIN-kod anger du den du fick tillsammans med SIM-kortet. Klicka på Tools/Verktyg uppe i menyraden och välj Options/Alternativ. Klicka på Profile Management. Kontrollera här att Profilen du använder för att ansluta till internet har APN: internet.telenor.se
  • Kontrollera att datorn inte har några virus genom att köra ett antivirusprogram. t.ex. Panda Antivirus.
  • Fungerar tjänsten fortfarande inte? Notera exakt tid och datum för försöken att ansluta till nätet och kontakta kundservice för att felanmäla tjänsten.

Har du inte fått den hjälp du behöver? Kontakta vår kundservice.

« Tillbaka till felsökningsalternativen.

Var denna information hjälpsam?

Söktips: osv

Mina Sidor - på dina villkor

Ta kommandot över dina abonnemang, tjänster och utrustning - dygnet runt, 365 dagar om året

Saknar du användarkonto?
Skapa ett nu »