• Starta om dator och modem genom att dra ut strömkabeln och sätta in den igen. Dra ut samtliga kablar och koppla in dem igen. Fungerar bredband efter omstarten berodde problemet på ett tillfälligt fel som kan uppstå.
  • Kvarstår problemet? Anslut datorn direkt till nätverksuttaget med en nätverkskabel. Koppla bort all övrig utrustning (t.ex. router). Fungerar det då ligger felet i din övriga utrustning (t.ex. router). Kontakta tillverkaren för felsökning.
  • Löser inte ovanstående lösningar problemet, avaktivera antivirusprogram och brandvägg. Fungerar det då ligger felet i antivirusprogrammets/brandväggens inställningar. Kontakta tillverkaren för felsökning och ändring av inställningar.
  • Kontrollera även att datorn kan ta emot en IP-adress automatiskt. Om den inte kan det, ändra till att ta emot en IP-adress automatiskt.
  • Kontrollera också att datorn inte har några virus genom att köra ett antivirusprogram. t.ex. Panda Antivirus.
  • Prova med en annan dator eller kabel.

Har du inte fått den hjälp du behöver? Kontakta vår kundservice.

« Tillbaka till felsökningsalternativen.

Var denna information hjälpsam?

Söktips: osv

Mina Sidor - på dina villkor

Ta kommandot över dina abonnemang, tjänster och utrustning - dygnet runt, 365 dagar om året

Saknar du användarkonto?
Skapa ett nu »