Ämnen
Taggar
Fritext

Hur lång bindnings- resp. uppsägningstid har jag? 

Bindningstiden är 12-24 månader beroende på vilket avtal som tecknats. Därefter fortlöper abonnemanget med en månads uppsägningstid. Du kan se dina avtalsvillkor på Mina Sidor.

Abonnemangsfrågor
Bredband

Var denna information hjälpsam?

Hur avslutar jag mitt abonnemang?
Kontakta vår kundservice via telefon, chatt eller mejl så hjälper vi dig att hantera ditt avslut korrekt.
Abonnemangsfrågor
Uppsägan

Var denna information hjälpsam?

Mitt bredband via telejacket (ADSL) går ner hela tiden

Kontrollera först och främst driftinformationen för ditt område. Driftinformation hittar du även på Mina Sidor. Om det finns information om en driftstörning i området arbetar tekniker på en lösning och driftinformationen kommer att uppdateras löpande.

 

Finns det inga driftstörningar? Använd vårt felsökningsverktyg på Mina Sidor för att försöka lösa problemet. Fungerar uppkopplingen när du är ansluten via kabel, men inte när du är ansluten till det trådlösa nätverket? Det finns flera faktorer som kan påverka uppkopplingen. Några exempel är att många enheter är anslutna till uppkopplingens trådlösa nätverk, att du sitter för långt från routern eller att routern behöver uppdateras med ny mjukvara eller bytas ut.

Felsökning
Inteno DG150A-R1 Felsökning

Var denna information hjälpsam?

Mitt bredband via telejacket (ADSL) fungerar inte

Kontrollera först och främst driftinformationen för ditt område. Du hittar även informationen på Mina Sidor. Om det finns information om en driftstörning i området arbetar tekniker på en lösning och driftinformationen kommer att uppdateras löpande.

Finns det inga driftstörningar? Använd felsökningsverktyget som du hittar på Mina Sidor för att försöka lösa problemet.

Abonnemangsfrågor Tekniska frågor Felsökning
Inteno DG150A-R1 Felsökning

Var denna information hjälpsam?

Jag har beställt tjänster från Universal Telecom, men får försändelser från AllTele. Varför?

Universal Telecom är ett varumärke i AllTelekoncernen. AllTele ansvarar för Universal Telecoms logistik och därför står AllTele som avsändare på postförsändelser och sms-utskick.

Leverans

Var denna information hjälpsam?

Jag vill flytta det första telefonjacket till ett annat rum.

Kontakta oss via Mina Sidor. Om du har telefoni via telejacket hos oss kan vi se till att en tekniker kommer ut till dig för att flytta första telefonjacket (till en kostnad av 1495 kronor). Väntetiden för detta är minst 4 arbetsdagar. Är du händig kan du lösa flytten av första telefonjacket själv. Vi rekommenderar dock att du anlitar en tekniker – då blir det rätt.

Abonnemangsfrågor Tekniska frågor Felsökning
Modem Flytt Felsökning

Var denna information hjälpsam?

Hur överlåter jag ett abonnemang?

Fyll i en överlåtelseblankett som ska undertecknas av både dig och personen som ska överta betalningsansvaret för abonnemanget. Blanketten finns på Mina Sidor. När vi har fått in blanketten genomförs överlåtelsen vid närmsta månadsskifte.

Abonnemangsfrågor
Överlåtelse

Var denna information hjälpsam?

Jag har inte fått någon faktura denna månad

Vi skickar vanligtvis fakturor mellan den 12-15 varje månad. Om du har valt att få pappersfaktura kan det dröja allt från någon dag till ungefär en vecka innan fakturan landar i din brevlåda, beroende på hur helger och röda dagar infaller. Du kan välja att få faktura varannan eller var tredje månad, men som standard kommer den varje månad. Om du har valt att få din faktura skickad via e-post kan det hända att ditt e-postprogram uppfattar utskicket som spam/skräppost. Lägg till @epostfaktura.payex.com i adressboken för att förhindra det. På Mina Sidor kan du alltid se dina fakturor direkt när de är klara för utskick.

Faktura
E-postfaktura Faktura Betalning

Var denna information hjälpsam?

Söktips: osv

Mina Sidor - på dina villkor

Ta kommandot över dina abonnemang, tjänster och utrustning - dygnet runt, 365 dagar om året

Saknar du användarkonto?
Skapa ett nu »