Det kan finnas flera anledningar till att du inte har täckning.

Telefonen är operatörslåst

Har du satt i ditt SIM-kort från oss, slagit på telefonen och mötts av meddelanden som SIM ogiltigt, SIM not registered, Ange nätverkskoden eller liknande på displayen? Då är telefonen troligtvis operatörslåst.

Kontakta din gamla operatör, återförsäljaren eller tillverkaren för att låsa upp telefonen. Tänk på att det inte är ovanligt att upplåsningar av mobiler går fel.

Det pågår en driftstörning eller så befinner du dig i ett område utan täckning

Starta om telefonen. Kontrollera driftinformationen och täckningskartan för att utesluta att problemen beror på driftstörningar eller att du befinner dig i ett område utan täckning.

Något stör mottagningen

Prova att använda telefonen på en annan plats, gärna utomhus. Tänk på att byggnader med tjocka stenväggar eller metall på utsidan, samt bebyggelse och geografisk struktur som träd, höjder, vatten m.m. kan försämra täckningen på en viss plats.

Prova att söka efter nätverket manuellt. För ytterligare hjälp om hur du gör det, se telefonens användarmanual eller kontakta tillverkaren.

Har du inte fått den hjälp du behöver? Kontakta vår kundservice.

« Tillbaka till felsökningsalternativen.

Var denna information hjälpsam?

Söktips: osv

Mina Sidor - på dina villkor

Ta kommandot över dina abonnemang, tjänster och utrustning - dygnet runt, 365 dagar om året

Saknar du användarkonto?
Skapa ett nu »