• Starta om telefonen.
  • Kontrollera driftinformationen.
  • Kontrollera täckningskartan.
  • Försäkra dig om att telefonminnet inte är fullt - radera gamla meddelanden, både inkomna och skickade.
  • Försäkra dig om att felet inte ligger i din telefon. Prova SIM-kortet i en annan telefon. Fungerar det då ligger felet i telefonen. Kontakta återförsäljaren för ytterligare hjälp.
  • Kontrollera att meddelandecentralnumret är +46708000708
iPhone

För att se meddelandecentralnumret ringer du *#5005*7672# Numret dyker upp i din display. Är det fel kan du byta genom att slå **5005*7672*46708000708#

Android

Det finns en rad Androidtelefoner och olika inställningar som gäller. Rent generellt brukar meddelandecentralnumret hittas i:
Meny > Inställningar > Meddelandeinställningar
eller
Meny > SMS > Meddelandeinställningar

Har du inte fått den hjälp du behöver? Kontakta vår kundservice.

« Tillbaka till felsökningsalternativen.

Var denna information hjälpsam?

Söktips: osv

Mina Sidor - på dina villkor

Ta kommandot över dina abonnemang, tjänster och utrustning - dygnet runt, 365 dagar om året

Saknar du användarkonto?
Skapa ett nu »