Abonnemang med eller utan telefon? Rörligt eller fast pris? Mycket eller lite surf? Du väljer det som matchar dina behov. Här hittar du allt som rör Universal Telecoms mobilabonnemang, från praktisk information och felsökning till tilläggstjänster, avtal och prislistor.

Ämnen
Taggar
Fritext
Hur avslutar jag mitt abonnemang?
Kontakta vår kundservice via telefon, chatt eller mejl så hjälper vi dig att hantera ditt avslut korrekt.
Abonnemangsfrågor Mobil
Uppsägan

Var denna information hjälpsam?

Hur lång bindnings- resp.uppsägningstid har jag?

Bindningstid för tjänst utan mobiltelefon är 0 månader och bindningstid för tjänst med mobiltelefon är 24 månader. Därefter fortlöper avtalet med 1 månads uppsägningstid. Du kan se dina avtalsvillkor på Mina Sidor.

Abonnemangsfrågor
Uppsägan

Var denna information hjälpsam?

Jag kan inte surfa eller MMS:a

Kontrollera först och främst driftinformationen, som även finns på Mina Sidor, för ditt område. Om det finns information om en driftstörning i området arbetar tekniker på en lösning och driftinformationen kommer att uppdateras löpande.

Finns det inga driftstörningar? Se till att 3G är påslaget och att mobildata är aktiverat på telefonen. Gå in i telefonmenyn och inställningarna för data/mobildata. Återställ inställningarna för data/mobildata och starta om telefonen. Nu ska de inställningar som behövs för att surfa och MMS:a med oss finnas. Under Användarguider och blanketter på Mina Sidor – Mobiltelefoni hittar du Praktisk info som innehåller MMS- GPRS- och surfinställningar.

Mobil Felsökning
Felsökning

Var denna information hjälpsam?

När jag sätter på mobiltelefonen får jag meddelandet "SIM inte aktivt"

Försäkra dig om att telefonen inte är operatörslåst. Ta ur och sätt i SIM-kortet korrekt. Starta om telefonen.

Fungerar det fortfarande inte? Prova SIM-kortet i en annan telefon. Fungerar det då är förmodligen den första telefonen som användes antingen operatörslåst eller har något fel som gör att den inte läser SIM-kortet.

Fungerar det inte i en annan telefon? Beställ ett nytt SIM-kort via Mina Sidor.

Mobil Felsökning
SIM-kort

Var denna information hjälpsam?

Kan jag behålla mitt gamla mobilnummer om jag byter till Universal Telecom?
Ja. Ange det telefonnummer som du vill portera till oss i samband med din beställning så skickar vi en porteringsförfrågan till din nuvarande operatör. Du får ett SMS med porteringsdatum, det vill säga datum som ditt Universal Telecom-abonnemang blir aktiverat. Att göra en nummerportering tar vanligtvis upp till 10 arbetsdagar och är kostnadsfritt. Du som beställer ska vara registrerad som ägare av abonnemanget eller kontantkortet. Ett uppsagt abonnemang går inte att föra över till Universal Telecom.
Abonnemangsfrågor

Var denna information hjälpsam?

Hur överlåter jag ett abonnemang?

Fyll i en överlåtelseblankett, som även finns på Mina Sidor, som ska undertecknas av både dig och den som ska överta betalningsansvaret för abonnemanget. När vi har fått in blanketten genomförs överlåtelsen vid närmsta månadsskifte.

Abonnemangsfrågor Mobil
Överlåtelse

Var denna information hjälpsam?

Vad ska jag tänka på innan jag beställer hemnummer i mobilen?

Har du ett trygghetslarm eller annat larm kopplat till ditt telejack ska du inte säga upp din hemtelefon eller portera ditt hemtelefonnummer från din nuvarande operatör till Universal Telecom. Gör du det kan ditt larm sluta att fungera. Har du bredband via telefonjacket (ADSL) bör du först kontrollera med din bredbandsoperatör att ditt hemnummer inte är kopplat till ditt bredband - då kan en flytt av hemnumret leda till att ditt bredband upphör att fungera

Abonnemangsfrågor Leverans Mobil
Telefoni Beställning

Var denna information hjälpsam?

Jag har problem med att ringa och ta emot samtal
Kontrollera att du har täckning där du befinner dig och att numret som du försöker ringa är korrekt. Kontrollera att Flygplansläge inte är aktiverat och starta sedan om telefonen. Kvarstår problemet, prova att sätta i SIM-kortet i annan mobiltelefon för att utesluta fel på SIM-kortet eller din mobiltelefon
Felsökning
Felsökning

Var denna information hjälpsam?

Jag har beställt tjänster från Universal Telecom, men får försändelser från AllTele. Varför?

Universal Telecom är ett varumärke i AllTelekoncernen. AllTele ansvarar för Universal Telecoms logistik och därför står AllTele som avsändare på postförsändelser och sms-utskick.

Leverans

Var denna information hjälpsam?

Söktips: osv

Mina Sidor - på dina villkor

Ta kommandot över dina abonnemang, tjänster och utrustning - dygnet runt, 365 dagar om året

Saknar du användarkonto?
Skapa ett nu »