Ämnen
Taggar
Fritext

Måste jag ha utrustning från er för att kunna ringa via bredbandet?

Nej, har du SIP-konto kan du använda vilken utrustning du vill. Använd ett så kallat codec, förslagsvis G711 aLaw. Justering görs antingen i webbgränssnittet för utrustningen eller under Options/Advanced.

Vi kan inte garantera säkerheten vid användning av inställningarna i utrustning som inte kommer från oss. Var medveten om riskerna för eventuell kapning av din telefon och vilka säkerhetsåtgärder som behöver vidtas så att ingen obehörig part får tillgång till utrustning och/eller inloggningsuppgifterna till ditt telefonabonnemang. Vi ger endast support för den utrustning som vi tillhandahåller.

Abonnemangsfrågor Leverans
Beställning VoIP Bredbandstelefoni

Var denna information hjälpsam?

Hur avslutar jag mitt abonnemang?
Kontakta vår kundservice via telefon, chatt eller mejl så hjälper vi dig att hantera ditt avslut korrekt.
Abonnemangsfrågor
Telefoni Uppsägan VoIP Bredbandstelefoni

Var denna information hjälpsam?

Hur lång bindnings- resp. uppsägningstid har jag? 

Bindningstiden är 12-24 månader beroende på vilket avtal som tecknats. Därefter fortlöper abonnemanget med en månads uppsägningstid. Du kan se dina avtalsvillkor på Mina Sidor.

Abonnemangsfrågor
Telefoni

Var denna information hjälpsam?

Jag har bredbandstelefoni och undrar om det går att byta tillbaka till fast telefoni?

Det går bra. Det kostar 975 kronor att flytta med det telefonnummer som du använder i dagsläget. Ett nytt nummer kostar också 975 kronor. När beställningen har blivit godkänd tar leveransen ungefär tre veckor. Har du ADSL kan leveransen dröja ytterligare en vecka. Vi behöver bredbandets förbindelsenummer om du har ADSL. Det kan din bredbandsleverantör ge dig. Du kan följa orderstatus på Mina Sidor.

Abonnemangsfrågor
Telefoni Beställning VoIP Bredbandstelefoni

Var denna information hjälpsam?

Finns mitt nummer på söktjänster som Eniro och hitta.se?

Nej. Om du vill att numret ska finnas på söktjänster, kontakta kundservice på Mina Sidor.

Abonnemangsfrågor Tilläggstjänster
Hemligt Nummer Telefoni

Var denna information hjälpsam?

Jag ser inte vem som ringer till mig

Kontrollera först och främst att tjänsten Nummerpresentation är aktiv under tilläggstjänster på Mina Sidor. Är den inte aktiv kan du enkelt aktivera den där. Är tjänsten aktiv, prova med en annan telefon för att utesluta fel på själva telefonen. Behöver du felsöka ytterligare, använd felsökningsverktyget på Mina Sidor.

Abonnemangsfrågor Tilläggstjänster
Nummerpresentation

Var denna information hjälpsam?

Fungerar mitt larm med bredbandstelefoni?
De flesta larmleverantörer har idag ny teknik som stödjer bredbandstelefoni. Kontrollera med din leverantör om deras trygghets- eller inbrottslarm stödjer bredbandstelefoni innan du beställer tjänsten av oss.
Abonnemangsfrågor Tekniska frågor
Larm

Var denna information hjälpsam?

Vad händer om strömmen går?

Ett strömavbrott innebär också avbrott i bredbandstelefoni. Bredbandsmodemet och telefoniadaptern kan få ström under ett kortare strömavbrott med hjälp av en batteribackup. När strömmen har kommit tillbaka brukar det hjälpa att starta om din telefoniadapter genom att dra ur strömkabeln och sätta i den igen.

Fungerar telefonin inte trots det? Använd felsökningsverktyget på Mina Sidor för vidare felsökning.

Abonnemangsfrågor Tekniska frågor Felsökning
Felsökning

Var denna information hjälpsam?

Kan jag pausa mitt abonnemang?
Nej, men du kan spärra utgående samtal eller betalsamtal under en period. Spärrarna är kostnadsfria. Du betalar abonnemangsavgiften som vanligt.
Abonnemangsfrågor
Telefoni VoIP Bredbandstelefoni

Var denna information hjälpsam?

Vad händer om strömmen går?

Ett strömavbrott innebär också avbrott i bredbandstelefoni. Bredbandsmodemet och telefoniadaptern kan få ström under ett kortare strömavbrott med hjälp av en batteribackup. När strömmen har kommit tillbaka brukar det hjälpa att starta om din telefoniadapter genom att dra ur strömkabeln och sätta i den igen.

Fungerar telefonin inte trots det? Använd felsökningsverktyget på Mina Sidor för vidare felsökning.

Abonnemangsfrågor Tekniska frågor Felsökning
Telefoni VoIP Bredbandstelefoni

Var denna information hjälpsam?

Jag har beställt tjänster från Universal Telecom, men får försändelser från AllTele. Varför?

Universal Telecom är ett varumärke i AllTelekoncernen. AllTele ansvarar för Universal Telecoms logistik och därför står AllTele som avsändare på postförsändelser och sms-utskick.

Leverans

Var denna information hjälpsam?

Hur överlåter jag ett abonnemang?

Fyll i en överlåtelseblankett som ska undertecknas av både dig och den som ska överta betalningsansvaret för abonnemanget. När vi har fått in blanketten genomförs överlåtelsen vid närmaste månadsskifte. Blanketten finns på Mina Sidor.

Abonnemangsfrågor
Telefoni

Var denna information hjälpsam?

Jag har beställt tjänster från Universal Telecom, men får försändelser från AllTele. Varför?

Universal Telecom är ett varumärke i AllTelekoncernen. AllTele ansvarar för Universal Telecoms logistik och därför står AllTele som avsändare på postförsändelser och sms-utskick.

Leverans

Var denna information hjälpsam?

Söktips: osv

Mina Sidor - på dina villkor

Ta kommandot över dina abonnemang, tjänster och utrustning - dygnet runt, 365 dagar om året

Saknar du användarkonto?
Skapa ett nu »