Ämnen
Taggar
Fritext
Hur avslutar jag mitt abonnemang?
Kontakta vår kundservice via telefon, chatt eller mejl så hjälper vi dig att hantera ditt avslut korrekt.
Abonnemangsfrågor
Telefoni Uppsägan

Var denna information hjälpsam?

Hur lång bindnings- resp. uppsägningstid har jag?

Bindningstiden är 12-24 månader beroende på vilket avtal som tecknats. Därefter fortlöper abonnemanget med en månads uppsägningstid. Du kan se dina avtalsvillkor på Mina Sidor.

Abonnemangsfrågor
Telefoni Beställning Uppsägan

Var denna information hjälpsam?

Kan jag pausa mitt abonnemang?
Nej, men du kan spärra utgående samtal eller betalsamtal under en period. Spärrarna är kostnadsfria. Du betalar abonnemangsavgiften som vanligt.
Abonnemangsfrågor Tilläggstjänster

Var denna information hjälpsam?

Jag har problem att ringa ut, vad gör jag?

Kontrollera först och främst driftinformationen för ditt område. Den hittar du även på Mina Sidor. Om det finns information om en driftstörning i området arbetar tekniker på en lösning och driftinformationen kommer att uppdateras löpande. Finns det ingen driftstörning, använd felsökningsguiden (link) för vidare felsökning.

Abonnemangsfrågor Felsökning
Felsökning

Var denna information hjälpsam?

Finns mitt nummer på söktjänster som Eniro och hitta.se?

Ja, om du inte har begärt hemligt nummer. Du kan begära hemligt nummer på Mina Sidor, och då kontaktar vi söktjänstföretagen för att ta bort dina uppgifter.

Abonnemangsfrågor Tilläggstjänster
Hemligt Nummer Telefoni

Var denna information hjälpsam?

Hur vet jag vilket telefonjack som är det första?

I lägenhet brukar det första telefonjacket vara det jack som sitter närmast ytterdörren. I en villa sitter första telefonjacket oftast på bottenvåningen. Om inkommande telefonledning går via luftledning kan inkommande ledning finnas på övervåningen.

 

Ta reda på vilket jack som är första telefonjacket genom att:

  1. Placera en analog telefon (bärbar telefon fungerar inte) med avlyft lur i det du tror är det första telefonjacket. Se till att kontakten som kopplas in i telefonjacket har kvar brytstiftet som sitter mellan de nedre stiften.
     
  2. Kontrollera övriga telefonjack med hjälp av en annan telefon (bärbar telefon fungerar inte) genom att koppla in den i var och ett av de övriga jacken.
    a) Hörs ingen kopplingston - gå vidare och prova nästa telefonjack.
    b) Hörs kopplingston kan det betyda att detta är det första telefonjacket. Gå tillbaka till steg 1, lämna telefonen med avlyft lur i det här jacket och upprepa sedan steg 2 för alla övriga jack.
Abonnemangsfrågor Felsökning
Inteno DG150A-R1 Felsökning

Var denna information hjälpsam?

Kan jag ha två olika nummer i bostaden?
Ja, en förutsättning är två olika ledningar som leder in i bostaden. Om det inte finns kan vi installera ett nytt abonnemang med ett nytt första telefonjack till din bostad till en kostnad av 975 kr. Kontakta kundservice om du vill installera ytterligare ett abonnemang
Abonnemangsfrågor
Telefoni Jack

Var denna information hjälpsam?

Jag vill flytta första telefonjacket till ett annat rum.

Kontakta oss via Mina Sidor. Vi kan se till att en tekniker kommer ut till dig (till en kostnad av 1495 kronor) för att flytta första telefonjacket. Väntetiden för detta är minst 4 arbetsdagar. Är du händig kan du lösa flytten av första telefonjacket själv, men vi rekommenderar att du anlitar en tekniker – då blir det rätt.

Abonnemangsfrågor Tekniska frågor Felsökning
Flytt Felsökning

Var denna information hjälpsam?

Kan jag surfa med mitt bredband via telejacket (adsl) samtidigt som jag pratar i telefon?

Ja, om du har både telefoni och ADSL installerat på adressen. Har du enbart bredband via telefonjacket kan du beställa till fast telefoni på vår hemsida eller Mina Sidor. För att kunna installera tjänsten behöver vi bredbandets förbindelsenummer som du tar reda på genom att kontakta din bredbandsleverantör.

Abonnemangsfrågor Tekniska frågor
Telefoni Beställning Jack

Var denna information hjälpsam?

Det är fel på min nummerpresentatör

Problem med nummerpresentatören beror oftast på utrustningen och inte på tjänsten.

Uteslut problem med utrustningen genom att:

  • Dra ur kontakten och stoppa in den igen.
  • Kontrollera batterierna.
  • Prova med en annan nummerpresentatör. Använd helst nummerpresentatören i det första telejacket eller så nära det som möjligt. Ju fler förgreningar, desto sämre fungerar nummerpresentatören.


Felanmäl tjänsten på Mina Sidor om nummerpresentatören fortfarande inte fungerar.

Abonnemangsfrågor Tilläggstjänster Felsökning
Nummerpresentation

Var denna information hjälpsam?

Jag får felmeddelande när jag försöker att ringa

Får du talsvaret "Tjänsten är inte tillgänglig, var god kontakta…" när du försöker ringa ut är du av någon anledning inte aktiverad att ringa samtal via oss. Kontakta oss via Mina Sidor så löser vi det. Får du något annat talsvar, använd dig av vår felsökningsguide som du också hittar på Mina Sidor.

Abonnemangsfrågor Tekniska frågor Felsökning
Felsökning Telefoni

Var denna information hjälpsam?

Söktips: osv

Mina Sidor - på dina villkor

Ta kommandot över dina abonnemang, tjänster och utrustning - dygnet runt, 365 dagar om året

Saknar du användarkonto?
Skapa ett nu »