Det kan finnas flera anledningar till att du inte har täckning.
Telefonen är operatörslåst
Har du satt i ditt SIM-kort från oss, slagit på telefonen och mötts av meddelanden som SIM ogiltigt, SIM not registered, Ange nätverkskoden eller liknande på displayen? Då är telefonen troligtvis operatörslåst.
Kontakta din gamla operatör, återförsäljaren eller tillverkaren för att låsa upp telefonen. Tänk på att det inte är ovanligt att upplåsningar av mobiler går fel.
Det pågår en driftstörning eller så befinner du dig i ett område utan täckning
Starta om telefonen. Kontrollera driftinformationen och täckningskartan för att utesluta att problemen beror på driftstörningar eller att du befinner dig i ett område utan täckning.
Något stör mottagningen
Prova att använda telefonen på en annan plats, gärna utomhus. Tänk på att byggnader med tjocka stenväggar eller metall på utsidan, samt bebyggelse och geografisk struktur som träd, höjder, vatten m.m. kan försämra täckningen på en viss plats.
Prova att söka efter nätverket manuellt. För ytterligare hjälp om hur du gör det, se telefonens användarmanual eller kontakta tillverkaren.