Ring billigt med telefoni via bredbandet och slipp abonnemangsavgiften

Den bjuder vi på i 3 mån! (ord. Pris 49 kr/mån)



Telefoniadapter ingår!

Fritt val av samtalsprislista.


IP-telefoni fungerar precis som traditionell hemtelefoni, men till ett lägre pris! Det enda du behöver är en fast internetuppkoppling. Läs mer »

Ip-telefoni Maxi Standard

Maxi Standard - 0 kr/mån

Just nu: 0 kr i abonnemangsavgift! För dig som inte ringer så mycket. Visa hela prislistan »

Öppningsavgift
per samtal
Fasta nätet
dygnet runt
Mobila nätet
dygnet runt
69 öre 16 öre 69 öre
Ip-telefoni Maxi Fritid

Maxi Fritid - 22 kr/mån

Just nu: 0 kr i abonnemangsavgift! För dig som ringer mest under kvällar och helger. Visa hela prislistan »

Öppningsavgift
per samtal
Fasta nätet
kväll & helg
Mobila nätet
dygnet runt
69 öre 0 öre 69 öre
Ip-telefoni Maxi Alltid

Maxi Alltid - 53,50 kr/mån

Just nu: 0 kr i abonnemangsavgift! För dig som pratar mycket och länge i telefon. Visa hela prislistan »

Öppningsavgift
per samtal
Fasta nätet
dygnet runt
Mobila nätet
dygnet runt
69 öre 0 öre 69 öre
* Erbjudandet gäller t.o.m. 2018-11-30 och endast nybeställningar.

Universal Utland

Ring internationellt för absolut lägsta samtalstaxa!

Vi har länge varit rekommenderade för våra låga priser till utlandet. Men med tilläggsprislistan Universal Utland ringer du ännu billigare till utlandsdestinationer, både till mobilt och fast nät. Nu slipper du tanka på telefonkort och faktureras på din vanliga telefonräkning. Universal Utlands låga samtalstaxa gäller alla dagar, dygnet runt. Allt för bara 19 kronor i månaden.

Lägg till prislistan på Mina sidor eller genom att kontakta kundservice. Är du inte kund hos idag kan du enkelt beställa vårt förmånliga telefoniabonnemang och Universal Utland direkt här på hemsidan eller genom vår kundservice.

  Standardpriser för
internationella destinationer
Priser Universal Utland
(19kr/mån)
Bosnien-Hercegovina 1,33 kr 1,16 kr
Danmark 0,15 kr 0,14 kr
Iran 1,19 kr 0,98 kr
Polen 0,22 kr 0,18 kr
Turkiet 1,19 kr 0,54 kr
USA 0,15 kr 0,14 kr
Utlandssamtal, alla destinationer


Telefoni via bredbandet - Tilläggstjänster

Telesvar


Telesvar är en telefonsvarare där vänner och bekanta kan lämna ett meddelande till dig när du själv inte kan svara. Du lyssnar enkelt av dina meddelanden med din telefon eller från vilken telefon som helst. Tjänsten kostar 8 kr/mån.


Läs mer »

Aktivera Universal Telesvar

  • Lyft luren.
  • Ring *133#.
  • Följ instruktionerna.
Notera att om du inte gör några val kommer röstbrevlådan atomatiskt aktiveras vid inget svar eller upptaget.

Tidsaktivering för vidarekopplade samtal och röstbrevlåda

  • Lyft luren.
  • Ring *132*XX#.
  • Lägg in det antal sekunder du vill för att aktivera vidarekoppling och röstbrevlåda.


Här kan du ladda ner en komplett guide med inställningar till ditt telesvar. »

Plustjänster


Plustjänster omfattar en rad olika tjänster för att ge dig maximal service utifrån ditt telefonabonnemang.
Tjänster såsom vidarekoppling, trepart, väckning/påminnelse och samtal väntar är några av de plustjänster vi erbjuder.

Läs mer »


Med abonnemang hos Universal har du tillgång till en rad smarta plustjänster. Samtliga är enkla att använda och du bestämmer själv om de ska vara aktiva eller inte.


Universal Plustjänster Manual »

Nummerpresentation


Med en nummerpresentation för endast 15 kr/mån kan du se från vilket nummer någon ringer dig innan du lyfter luren, eller från vilket nummer någon har ringt dig då du inte kunnat svara.


Läs mer »


Du behöver en nummerpresentatör eller en telefon med inbyggd visning för att du ska kunna använda tjänsten. Förutom telefonnummer kan du även se vilket datum och vilken tid någon har ringt om din nummerpresentatör stödjer detta.

Observera att tjänsten inte alltid visar samtal som kommer från utlandet, från en växel eller om någon med hemligt nummer ringer till dig.

För att beställa Nummerpresentation kontakta kundservice på telefonnummer 0771 85 00 00, skicka e-post till info at universal dot se eller via chatten.

Beställ tilläggstjänster


Jag är redan kund
Om du redan är kund kan du lägga till och hantera tilläggstjänster på Mina Sidor.


Besök Mina Sidor »

Jag är inte kund
Våra fördelaktiga tilläggstjänster erbjuds endast till våra aktiva kunder.


Beställ abonnemang »

Vanliga frågor

För frågor kring installation, teknik och drift mm, gå till Vanliga frågor under Min telefoni

Vad är IP-telefoni?

Bredbandstelefoni skiljer sig från traditionell telefoni i det avseendet att bredbandstelefoni går via Internet. Detta innebär att din telefon och dator delar på din Internetanslutning. Därför rekommenderas du ha en hastighet på minst 256 Kbit/s i båda riktningarna (uppströms och nedströms) för att förhindra störningar.

Kostar det något att starta upp ett helt nytt telefonabonnemang med IP-telefoni?

Nej, någon installationsavgift av nytt abonnemang finns inte.

Kommer jag att kunna ringa alla telefonnummer med bredbandstelefoni?

Ja!

Jag har redan ett telefonnummer. Kan jag behålla det?

Ja, det kan du göra. Vi hjälper dig att ändra till IP-telefoni. Det kostar ingenting och tar ungefär 10 dagar att genomföra.

Kommer mitt larm att fungera med IP-telefoni?

Din larmleverantör kan bekräfta att larmet fungerar som det ska även med IP-telefoni.

Stämmer det att jag kan ta med mig mitt telefonnummer var som helst?

Ja, det gör det. Det enda du behöver är en bredbandsuppkoppling att ringa via och det spelar ingen roll om du är hemma, i sommarstugan eller i ett helt annat land. Du nås på samma telefonnummer och ringer för samma priser oavsett var du befinner dig, utan att det kostar dig någonting extra.

Vad händer om strömmen går?

Går strömmen får du även ett avbrott i din Bredbandstelefoni. En batteribackup kan dock se till att bredbandsmodemet och telefoniadaptern får ström även under ett kortare strömavbrott.

Kan jag använda min vanliga telefon?

Vanliga tonsvalstelefoner fungerar att koppla till den telefoniadapter som du får låna av oss. Om du har en mjukvarutelefon behöver du ha ett headset med mikrofon för att kunna ringa och ta emot samtal.

Kan jag använda Universal Telecom IP-telefoni om jag har bredband med annan operatör?

Du kan använda Universal Telecom IP-telefoni oavsett vilken operatör du har bredband hos.

Kan jag faxa via IP-telefoni?

Ja, det fungerar som vanligt och är dessutom ett billigt sätt att ha ett särskilt faxnummer.

Kan jag ha flera telefoner i olika rum då jag har IP-telefoni?

Ja, på de flesta adresser går det bra. Det finns flera olika typer av lösningar som gör det möjligt att använda IP-telefoni i hela huset/lägenheten.

Kan jag använda IP-telefoni till min kortterminal?

För att du skall kunna använda bredbandstelefoni krävs att du har en fast bredbandsuppkoppling, du kan i så fall koppla in din kortterminal till bredbandet.

Vad är skillnaden mellan bindningstid och uppsägningstid?

Bindningstid är den tid som du binder dig till att ha din tjänst hos Universal Telecom. Bindningstiden kan vara 0 månader, men ändå ha ett visst antal månaders uppsägningstid. Uppsägningstid är den tid som går mellan en uppsägning och avslutad tjänst.

Hur lång bindnings- resp. uppsägningstid har jag?

Bindningstiden är 12 månader och därefter fortlöper abonnemanget med en uppsägningstid på 1 kalendermånad.

Finns det några tekniska krav för att kunna använda er bredbandstelefoni?

Internet och en adapter eller ett program som stödjer SIP-inställningar.

Jag vill bli kund hos Universal Telecom, men behålla mitt gamla nummer. Hur gör jag?

Om du redan har ett telefonnummer som idag ligger hos en annan operatör hjälper vi dig enkelt att föra över det till oss. Det blir inga avbrott och du betalar ingen anslutningsavgift. Kontrollera uppsägningstid med nuvarande operatör innan du kontaktar kundservice eller gör din beställning via vår webb så att du slipper dubbla kostnader.

Redan kund?


Har du frågor kring ditt telefoniabonnemang?

Ta en titt på de vanligaste förekommande frågorna kring hemtelefoni, inklusive tekniska frågor, inställningar och mycket mer.

Klicka för att läsa vanliga frågor »

Har du problem med din tjänst?

Har du uteslutit eventuella fel med din tjänst? Detta gör du under Driftinformation. Under Min Telefoni - Vanliga frågor - hittar du lösningarna på de vanligaste problemen. Kontrollera driftinformation »

Har du redan ditt telefoniabonnemang hos Universal Telecom?

Du vet väl att vi kan förse dig med bredband och mobiltelefoni också? Fördelarna med att samla dina teletjänster hos oss är många. Först och främst har du alla möjligheter att minska dina utgifter. Dessutom slipper du ha kontakt med flera olika operatörer. Sist men inte minst – det är bara en faktura som dimper ner på hallgolvet i slutet av månaden.

Fakturafrågor?

Titta in på Mina sidor. Här kan du se dina fakturor, pågående kostnader, ändra faktureringssätt och mycket mer. På Mina sidor har du också möjlighet till att bland annat lägga till nya tjänster, hantera nuvarande abonnemang och se status för aktuella ordrar.

Kontakta kundservice

Vi hjälper dig gärna med dina frågor, stora som små. Tveka inte att kontakta oss på chatten för snabb respons.

Andra sätt att kontakta oss »